Škoda Octavia Scout

Před začátkem prázdnin proběhla doma menší obměna vozidel, takže místo původní zlaté Octavie (2. generace, 1.9 TDI, 105 koní) zaparkovala v garáži nová, černá Octavia Scout (2.0 TDI, 140 koní). Abych to upřesnil, tak to není mé auto, ale rodičů. :-) A protože už jsem se Scoutem najel hezkých pár stovek km (hodně také po německém Autobahnu), tak už o něm mohu také trochu něco napsat…

Škoda Octavia Scout

Scout je vlastně jen trochu „drsnější“ verzí Octavie Combi 4×4 – má o necelé 2 cm vyšší světlou výšku (díky větším kolům), plasty na náraznících a prazích ukazující, jak moc terénní auto to je, a záchranné madlo v interiéru. :-) Jinak je to v podstatě to samé co běžná Octavie. Výbava auta je také na lepší úrovni, než ve standardní Octavii, ale není zde nic, co byste si u ní nemohli jinak připlatit. I tak mne ale docela překvapilo, jak se můžou dvě skoro stejná auta lišit. A není to jen tím, že má Scout o více než 30 koní silnější motor, než mělo naše minulé vozidlo, ale prostě celkový pocit z auta…

Pokud budu srovnávat právě s minulou Octavií, tak mne například překvapilo, o kolik je na dálnici auto tišší. Je pravda, že má navíc 6. rychlostní stupeň, který dělá pro ztišení hodně, ale i když nechám zařazenou jen pětku, tak i v (u nás) nelegálních rychlostech se dá v autě v pohodě povídat a je slyšet i rádio, což ne, že by u minulé Octavie nešlo, ale o něco horší to přeci jen bylo… A moc se mi líbí zvuk, jaký je uvnitř slyšet ve vyšších otáčkách. Nevím, jestli je to filtrem pevných částic DPF, nebo jiným výfukovým potrubím, ale zvuk je tu takový příjemnější – zní více sportovně. A to u takového sporťáku, jako je Scout, je důležité… :-)

naše minulá Škoda Octavia

Zklamaly mne naopak sedačky – vypadají úplně stejně, ale zdání klame. Možná je to jen můj pocit, ale i tak jsem přesvědčený, že ty minulé byly o něco širší a měly lepší boční vedení a byly měkčí. Není to nic strašného, pořád jsou skoro stejně pohodlné, ale byla to 1. věc které jsem si po změně aut všiml.

Spotřeba se díky vyšší hmotnosti, systému 4×4 a silnějšímu motoru většinou pohybuje okolo 7 litrů, což není špatné, ale s minulým autem se dalo v pohodě jezdit i za 5 l na 100 km. Pořád je to ale o moc lepší, než Honda, která (dle slov mé sestry) “žere i trávu okolo”… :-)

Pohon 4×4 je tu ale úplně skvělý… Není to opravdová full-time čtyřkolka – výkon mezi nápravy rozděluje spojka Haldex. Proto mne opravdu překvapila rychlost připojení zadních kol. Protože i na mokré trávě s vypnutým ESP je připojení prakticky nepostřehnutelné. O tom si u své Hondy mohu jen nechat zdát. :-( Komfort jízdy je na rozbitých silnicích o něco horší – auto víc poskakuje, jsou slyšet i cítit nepříjemné rány, ale to bude zřejmě díky velkým kolům a malému profilu pneumatik. Na normální silnici je ale vše jak má být.

Škoda Octavia Scout

V terénu jsem se Scoutem ještě nebyl (zmoklá louka ani polní cesta se nepočítá jako terén), ale i tak myslím, že s Hondou bych toho určitě zvládl projet víc. Už jen proto, že u Scouta bych se víc bál poškození a poškrábání, protože není můj… Alespoň je tu ale jedna docela dobrá výhoda. Protože je o něco vyšší, než běžná octavie, docela dobře se s ním parkuje – už žádné odírání spodku auta o obrubníky, což byl problém hlavně u předního spoileru minulé octavie.

Celkově jsem tedy se Scoutem moc spokojený – jede dobře, výkon také většinou dostačuje, je pohodlný, má pohon všech 4 kol, nezalekne se výjezdu do lehčího terénu, hodně se do něj vejde a má skvěle zpracovaný interiér který ani po několika měsících nevydává žádné podezřelé zvuky… Takže tohle auto můžu případným zájemcům vřele doporučit… ;-)

Sepsáno 9. 9. 2008 v tématu: svezení; Přidejte si do RSS čtečky RSS článků nebo RSS komentářů.



Váš komentář