Sraz sportovních aut na okruhu v Brně

V sobotu 16. 5. se konal na Masarykově okruhu v Brně asi největší letošní sraz sportovních aut v Čechách. Byla to moc pěkná akce organizovaná Klubem sportovních aut pro všechny, kteří vlastní nějaké to sportovní auto a chtějí ho protáhnout na okruhu (případně jen ukázat davům). A pak také pro spoustu diváků, kteří nemají to štěstí, aby vlastnili auto, se kterým se můžou mezi přítomnou elitu zařadit. Můj případ je (zatím) to druhé…

Ráno jsem společně s mistrem G. :-) vyrážel z chalupy a nasměroval jsem si to hezky na Route 66, protože D1 je peklo. Počasí zrovna moc nepřálo a celou cestu bylo spíše pod mrakem, místy s trochu deště. Těšil jsem se tak moc, že jsem těch cca 170 km jel vcelku dost svižným tempem, jen abych něco nezmeškal. Tak trochu pomatená GPSka na konci cesty ve statistice dokonce ukázala maximální dosaženou rychlost na cestě 470 km/h. Na Octavii se sériovým 2.0 TDi docela slušné, ne? :-D

Už v krátké frontě před bránou bylo jasné, že se bude na co koukat. Před námi Challenger, Kousek před ním F430, nějaké to Porsche, Nissan GT-R a další. Po zaparkování a příchodu k VIP parkovišti už to bylo jako v ráji. Tolik skvostů na jednom místě. Pro motoristického nadšence nemůže být nic lepšího. A to jsme se ještě nedostali k samotné dráze, která zatím přes boxy sice nebyla moc vidět, zato ale byla velice dobře slyšet.

V boxové uličce nás přivítala vůně spálené spojky, brzd, gum a paliva. Přesně jak to má na takovém okruhu být. Na to, že podle programu právě skončila ukázka ideální stopy, bylo na trati už dost živo. A jako první jsem měl tu možnost vidět, a hlavně slyšet, závodní Ford GT. Ten den to byl podle mě absolutní šampion co se zvukového projevu týče. Takový brutální a přitom naprosto skvělý zvukový projev který měl jeho motor bych mohl poslouchat snad i večer před spaním… :-) S rychlostí na tom ale také nebyl vůbec špatně. Podle mého odhadu, kdyby se závodilo, by se ten den určitě podíval na stupně vítězů. Následovala nějaká ta Porsche, Nissany GT-R, Imprezy, BMW, Ariely, Caterhamy a spoustu dalších. Jen málo aut, co stálo na VIP parkovišti se jízd na okruhu nezúčastnilo. Dokonce i většina Ferrari se projela. A to se o jejich majitelích vždycky říkalo, že se v nich spíš ukazují a na dráhu je nevytáhnou.

Hrdina dne pro mě ale byl majitel Jaguaru XJ220 za to, že ho vytáhl na okruh. V takovém raritě vyrazit na teprve osychající okruh chce odvahu… Těsně za ním se umístili všichni majitelé zadokolek, kteří se nebáli vyjet na trať i za silného deště. Jak bylo vidět, někteří z nich při příjezdu na cílovou rovinku už zřejmě nějakou tu zatáčku po cestě přehnali a do depa přijížděli hezky pomalu. Dostat ve Ferrari smyk a čekat, jestli se to do těch svodidel opře, nebo ne musí být docela nepěkný zážitek (pravděpodobně případ bílého Ferrari 599, které bylo zatravněné až na střeše). Spotřeba toaletního papíru na likvidaci znečištění nejen na autech pak u těchto řidičů musela být asi vysoká… :-)

Nejméně sportovní auto ze sportovních aut: Zlatá Škoda Superb. Nechápu, jak jí na ten okruh vůbec mohli pustit. Auto projíždějící zatáčky hrozným nedotáčivým smykem vůbec sportovně nevypadá… To už bych tam mohl vyrazit i já s Octavií… Cena za nejlepší zvukový projev již byla udělena. Z této kategorie je však třeba ještě zmínit pár účastníků. Všechny Lamborghini překvapily celkem umírněným zvukem. Když je potkáte někde o samotě, tak to znějí opravdu pěkně, ale tady na okruhu, v porovnání s ostatními auty to bylo spíše zklamání. O to více překvapilo Audi RS6, kterou právě V10 od z Gallarda pohání – ta zase zněla o mnoho lépe, než jsem čekal. Z dalších favoritů bych vybral asi Ferrari 430 Scuderia, Audi R8, závodní M3 a upravené Nissany 350Z. Lepší, než poslouchat komorní orchestr… ;-)

Audi RS6 byla také velice rychlá na mokru. Zatímco na suchu byla hodně znát její neskutečná hmostnost (tak moc, že to bylo i vidět na brzdění a průjezdech zatáčkou), tak na mokru bylo vidět, že má opravdu výbornou trakci a s přehledem drtila i za sucha rychlejší soupeře. Věčný duel Nissanu GT-R a Porsche 911 těžko rozsoudit – některé Nissany byly rychlejší, některé pomalejší a stejně tak i u Porsche. Překvapila mne hojná účast “lightweight” vozidel. Ariely Atom, KTM X-bow a nemohl chybět ani můj favorit Caterham. Potěšila účast Ferrari Enzo, Bugatti Veyron (i když obě auta bohužel jen staticky) a Porsche Carrera GT – kde jinde můžete něco takového potkat? Organizace ze strany pořadatele byla výborná – řidiči při projíždění mezi diváky nijak nemachrovali, diváci, co jsem viděl se chovali slušně a na všechno dohlíželo spoustu organiztorů. Největším zklamáním bylo bohužel počasí. Naštěstí to ale většinu řidičů neodradilo, takže i za deště bylo na co koukat.

Celý den jsem strávil pobíháním okolo okruhu, focením aut a hlavně užíváním si té atmosféry. Těžko popisovat někomu, kdo tam nebyl, ale doufám, že z tohoto článku si uděláte alespoň přibližnou představu. Na konec přidávám ještě pár fotek.

Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009 Sraz sportovních aut - Masarykův okruh - Brno - 16.5.2009

Mnohem více fotek jsem dal ještě na flickr.

Sepsáno 18. 5. 2009 v tématu: autoakce; Přidejte si do RSS čtečky RSS článků nebo RSS komentářů.


komentáře k článku Sraz sportovních aut na okruhu v Brně


  • Gianluca | 18. 5. 2009 21:25 | #

    Krasny den (ikdyz osklivy :D ) jen co je pravda. Ten Ford mi znel v usich jeste kdyz jsem si sel lehat. Nepopsatelny zvuk, krasne syrovy, ale ne usirvouci. Nadhera. Jo a jeste jsi Martine zapomnel napsat o te formuli, u ktere jeden pit-stop trval kolem hodinky :D

  • Carl114 | 31. 5. 2009 19:05 | #

    Pěkné fotky. Rád vidím, že se někdo zajímá i o auta. V dnešní době každý šíli o SEO a podobných kravinách kolem tvorby WWW. Příjemné zpestření.

  • Pavlina | 4. 10. 2010 20:27 | #

    Mam otazku, kolik se da maximalne jet v nejrychlejsim miste s Ferarri 360 Modena? Dekuji za odpoved na svolna_ke_vsemu@centrum.cz. P.


Váš komentář