Ženevský report

V lednu jsem se rozhodl, že letos konečně vyrazím na největší evropský autosalon a zaplatil jsem si zájezd na 80th International Motor Show, GENEVA PALEXPO. Odjezd byl v pátek 5. 3. večer – tedy noční cesta do Švýcarska, v sobotu byl celý den na programu autosalon a na noc zase odjezd zpět domů. Z autosalonu, ale i z cesty mám spoustu zážitků a byla by škoda to nesepsat…

Autosalon Ženeva 2010

Cesta

Cesta tam i zpátky byla nezapomenutelná část víkendu a rozhodně vás nehodlám o ni připravit. Následují zápisky z telefonu (některé z nich byly postované i na Facebooku):

5.3. 17:30
Tak už jsem na cestě do Ženevy. Autosalon bude určitě super, ale ta cesta bude krutá… málo místa na nohy, ukecaná průvodkyně, trapnej řidič a příjezd k výstavišti až před 9. ráno…

5.3. 18:02
OMG, první lidi už vybalili řízky…

5.3. 19:44
Pokračování reportu z cesty. Sousedi přes uličku maj plnej bágl žrádla – polovina jsou, jak jinak, řízky. K tomu mají celý bochník Šumavy, který za jízdy krájí… Zhruba 1/3 busu jsou moraváci a všichni mají s sebou nějakou tu kořalku. Teď jsme před hranicí, takže případné další reporty jen když bude wifi.

6.3. 0:10
Na pravoboku Hockenheim ring.

6.3. 0:20
Na levoboku Hockenheim ring. Řidič bloudí.

6.3. 08:45
Story pokračuje. Řidiči se jmenují Jirka a Jirka a ráno nám dokonce pustili Pokondry!!! K snídani ohřívali párky. Jen ty podšálky tu nejsou. Asi došly. Nové řízky se i po 15 hodinách na cestě nepřestaly objevovat. Mám takové tušení, že někteří mají zásobu i na cestu zpět. Jsem jeden z mála co nakupuje jídlo a pití za €čka. Cesta samotná taky stála za to. Místo na nohy je cca o 2 cm kratší, než by mi stačilo. Pořád mě do kolene tlačí nějakej kus plastu a tak. Takže jsem se moc nevyspal. A když se ještě k tomu přidají zastávky na vyvenčení vždy, když zrovna začnu usínat tak z toho vyjde, že jsem spal asi necelé 2 hodiny. No, momentálně čekám před branou výstaviště až v 9 otevřou a doufám, že ty skvosty, co tu jsou, to předchozí peklo vynahradí… Nicméně jsem pevně rozhodnut, že cesty busem delší než 3 hodiny mají u mě na příštích několik měsíců BAN!

Autosalon

Nyní se konečně dostáváme k samotným autům. Nebudu vás tu nudit technickými údaji. Výkony, spotřebu, technické libůstky a jiné se dočtete na spoustě jiných auto webech. Já to popíši ze svého pohledu běžného návštěvníka. Bude to stručné – své postřehy jsem si opět postupně psal do telefonu.

Peugeot SR1 by zasloužil cenu za nejlepší expozici. Nádherné auto v čistém, jednoduchém, ale ohromujícím prostředí. Stál jsem tam a koukal s otevřenou pusou pár minut. Peugeot SR1 také podle mne patřil k jednomu z nejhezčích aut výstavy. A to se mi normálně Peugeoty zrovna moc nelíbí.

Peugeot SR1

Aston Martin Cygnet je možná vzhledem k historii automobilky zvrácenost, ale vypadá asi milionkrát lépe, než „dárce orgánů“ Toyota iQ. A interiér je opravdu špičkový. Jsem zvědavý, jestli v něm bude jezdit v příštím díle Bond.

Aston Martin Cygnet

Černá a červená, ale i bílá auta se pod tímhle osvětlením fakt blbě fotí

Nissan Juke by se měl jmenovat spíš Joke. Vypadá fakt blbě.

Nissan Juke

Citroën C-zero a Peugeot ION docela dost připomínají Tatu Nano. Že by tentokrát opisovala Evropa od Asie?

Peugeot ION Tata Nano Citroën C-zero

Modrozlatý Rolls od Mansory je zářivá (doslova) ukázka toho, že i nádherné auto se dá strašlivě zkurvit. Za takovýhle počin by někdo zasloužil zlámat ruce, aby už nikdy nic nenavrhl. Bez váhání bych to auto vyhlásil nejhnusnějším autem autosalonu. Další výtvory Mansory také „stály za to“, ale ani zdaleka nedosahovaly kvalit tohoto modráka.

Rolls-Royce Mansory

Mini Countryman už není zrovna moc mini.

BMW zasvětilo svůj stánek spotřebě. Proč?! Všude jen bílá Efficient Dynamics Báva. Když si budu kupovat BMW, tak to nebude rozhodně pro jeho spotřebu. M3 se krčila zastrčená v jakési tmavé kobce schované za stánkem.

BMW

Maybach Landaulet vypadá vastně docela blbě. Hlavně v té bílé. S tou blbostí, v které se schovává střecha je to jako by modelka měla na zádech hrb.

Maybach Landaulet

Mercedes SLS AMG je ve skutečnosti ještě hezčí než na fotkách. Zvedací dveře jsou parádní, nádherná dlouhá kapota, sedačky až těsně před zadním kolem. Prostě takové pěkné proporce pro pravý sporťák. Škoda jen, že se přes neustálý nával okolo něj nedal pořádně vyfotit.

Mercedes SLS AMG

Vstup k těm lepším automobilkám byl pouze na pozvánky. A například u Rollse bylo přesně poznat, kteří z nich jsou vážnými zájemci. Z těch hned na první na pohled „tekly prachy“…

Rolls Royce

U stánku Pagani jsem slintal opravdu dlouho. Pagani Zonda Cinque (tuším, že jen 5 vyrobených kusů) a Zonda Tricolore (pouze 1 kus), to nejsou auta. To jsou umělecká díla. Prvotřídní materiály, špičkové zpracování, vše dotažené do detailu. A ten všudypřítomný karbon. Opravdu radost to sledovat. Nebo ještě lépe, vlastnit.

Pagani Zonda Cinque Pagani Zonda Tricolore Pagani Zonda Tricolore

Faceliftovaná Fabia vypadá zase o něco lépe, než předchozí verze. Ale stále bych si jí nekoupil. Zelená eReSu docela slušela, ale ty červené brzdové třmeny k téhle barvě vážně nesedí.

Koenigseggisseggggnignigsegigisegggg, ehm Koenigsegg :-) vypadá vážně nadupaně, ale naživo mě popravdě řečeno moc nezaujal. Takový příliš sterilní, dalo by se říci až nudný. Pokud se to tedy dá říci o něčem, co má 910 koní a zvládne 390 km/h. Za volantem předpokládám to bude asi něco úplně jiného.

Koenigsegg Agera

U stánku Abarthu jsem taky strávil docela dobu. Pro malé Fiaty, jak jistě víte, mám slabost. A Abarth je opravdu vyšperkovat umí. A krom toho jsem několikrát v průběhu dne zabrousil k jejich prodejnímu stánku kde jsem si brousil zuby na švýcarské Abarth hodinky. Rozhodování to bylo těžké a nakonec jsem neodolal. A k hodinkám jsem ještě přihodil tričko. :-)

Fiat 500C Abarth Fiat 500C Abarth Fiat 500 Abarth

Stánek Bugatti zaujal hned 2,5 vystavenými Veyrony Grand Sport. Ta půlka navíc proto, že jeden tam byl tak trochu rozebraný, aby se dalo kouknout na vnitřnosti. A to bylo velice zajímavé. Třeba takový motor zabere vlastně polovinu auta a brzdové kotouče jsou tak obrovské, že ani některá auta nemají tak veliká samotná kola.

Bugatti Veyron Grand Sport Bugatti Veyron Grand Sport Bugatti Veyron Grand Sport Bugatti Veyron Grand Sport Bugatti Veyron Grand Sport

Stánek Ferrari opět na pozvánky, takže fotit se dalo bohužel jen z velké tlačenice okolo. Ferrari 599 Hykers v té zelené vypadá fakt božsky, z toho co se skrývá pod kapotou až tak nadšený ale nejsem. Tedy z té elektrické části ne. Když Ferrari tenhle hybrid představilo, tak jsem prohlásil cosi o konci světa. Tak strašné to zase nebude, ale minimálně svatokrádež to určitě je… Ferrari 458 Italia, násupce 430 vypadá… no, jako každé nové Ferrari – naprosto fantasticky. U stánku Ferrari jsem vyslechl také jeden rozhovor, který mě opravdu uzemnil. Mezi těmi kráskami (auty) chodila relativně mladá, anglicky mluvící dvojice – okukovali, nasedali, zkoušeli až pak po chvíli ten kluk své přítelkyni (?) už docela napruzeným tónem říká: „Tak už si konečně vyber!“ Takové těžké rozhodování bych tedy bral.

Ferrari 599 Hykers Ferrari 458 Italia Ferrari 458 Italia Ferrari 458 Italia

Porsche 918 Spyder je nádherné. A je to hybrid. Minimálně stejně dobře vypadalo i závodní Porsche 911 GT3R – drsné, nádherné. A hádejte co mu také nechybělo. No jo, elektromotory.

Porsche 918 Spyder Porsche 911 GT3R

Vystavené Bentley Continental GTC series 51 v růžovo-fialové vypadalo, no řekněme, že ne moc chlapácky.

Koncept Bentley Flying Star je zajímavým počinem a vypadal překvapivě dobře.

Bentley Flying Star

Překvapilo mne, že vystavoval SAAB. Příjemně překvapilo. Po těch problémech, co měl v poslední době je to potěšující.

Hybridů bylo mnoho. Vlastně skoro každá automobilka tam měla něco s elektromotory. Asi je to fakt „in“. S tím globálním oteplováním už je to ale snad vyjasněné, tak není potřeba plýtvat místem, energií a financemi na takové blbosti, ne?

Nový Ford Focus se svým „nešťastným výrazem“ moc dobře nevypadá.

Ford Focus

Konceptu Toyota FT-86 držím palce, aby se dostal do výroby. Malá lehká zadokolka s takovým drsným výrazem se určitě neztratí.

Toyota FT-86

Cesta zpět

I přes vydatné sněžení na většině cesty byla cesta do Prahy poklidnější – lidé byli unavení, tak hodně spali, řízků ubylo, zastávek bylo méně, řidič zabloudil už jen jednou, na obchvatu Mnichova a i já jsem o něco více naspal, což bylo způsobené únavou po celodenním chození po výstavišti.

Takže výsledek? Ženevský autosalon je pro příští rok opět v plánu. Takové skvosty co tam byly k vidění těžko ještě někdy uvidím. Ale pojedu tam buď po vlastní ose a nebo letecky – letiště je hned vedle výstaviště. Autobus už rozhodně riskovat nebudu.

Fotky

Všechny (>500) fotky si můžete prohlédnout na slideshow níže, nebo na Flickru.

Sepsáno 11. 3. 2010 v tématu: autosalon; Přidejte si do RSS čtečky RSS článků nebo RSS komentářů.


komentáře k článku Ženevský report


  • Gianluca | 11. 3. 2010 22:08 | #

    No fantastický… Mám k tom celému pár postřehů:
    1) Rolls od Mansory vypada k blití. Pravděpodobně se inspirovali u Imprezy, ale fakt se jim to nepovedlo.
    2) BMW, Ferrari a všichni ostatní s elektromotorama chtěji poukázat na to, že oni taky myslej na přírodu. Nejlíp pak tehdy, když okolo ní svištíš 200 Km/h :) Kdyby nepřišli s nějakým tim dynamem navíc v motoru, byli by okamžitě deklasovaní společností, jakože ničej planetu. Takhle BMW ukáže jejich zelený fáro o který se zajímají akorát novináři, ale ve finále si stejně každej koupí tu schovanou M3.
    3) Nejsem úplně obrovským příznivcem Pagani, ale musím uznat, že Tricolore i Cinque jsou naprosto fascinující vozy!
    4) Hned u první fotky Fiatu 500 Abarth si všimni týpka v dveřích nalevo (nalevo). Vypadá úplně jako Kalousek :D
    5) K Bugatti GranSport nemám co dodat. Má naprosto vše.
    6) Ferrari Italia je taky úžasná! (Pozn. fotit červený lak Ferrari je úplně nejtěžší. Vždy tam vzniknou JPG artefakty)
    7) Porsche 911 GT3R není Porsche ale Adidas 911 GT3R :)
    8) Bentley Flying Star vypadá díky svalnatým zadním blatníkům kratší, než ve skutečnosti bude.

    Jinak opravdu perfektní resumé! ;)

  • Martin | 11. 3. 2010 22:28 | #

    Bentley Flying Star je fakt obrovský. Do kufru bys nacpal pořádný nákup z IKEA. :-)
    Fotit červený auta bylo vážně hrůza. Černý jsou prostě jen tmavý a bílý zase mají tmavý okolí, protože je musíš fotit na kratší čas. Ale ta červená je fakt šílená barva!


Váš komentář